Besökare

tisdag 13 januari 2015

Snö


Eftersom jag vet många gillar snön så får ni en fin Vinterbild från igår!
Blev en lång-walkingtur i snöyran på dryga 9 km långt!
All snö kom på en gång verkar det,dryga 30 cm har vi nu.

Riksväg 70 norrut osaltad och fint vinterföre,och minus 10 igår!
 
Idag tisdag Solsken och runt nollan på dagen,dags o ut på Walkingtur igen!
Blev en runda på dryga 8 km och det var så underbart för kropp o själ!
Kom förbi denna fina skridskoplan,blev sugen att åka faktiskt.
Men kom sen på att jag säkert inte åkt på sådär 30-år,så jag avstår!
Räcker med att gå,har åkt så mycket i ungdomen o det känns i höfter o knän!
 
Då åkte man i stort sett alla backar runt 10-30 mils omkrets härifrån,bl.a. Puckelpist
i Hundfjällets svarta pister,det är väl det som visar sig nu i kroppen!!
Men roligt var det ju då,älskade vintrarna utan att ljuga !!
 
Men allt har ju sin tid sägs det !!
 
Sen vi blev med Bobil för 10 år sen så gillar vi bättre denna figurens text !!
 
 
 
Ha det så gott alla vänner....

8 kommentarer:

  1. Trevligt med snö på 450 mils avstånd!

    Varma kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som det var idag med Sol o runt noll då går det an!
      Och nu ljusnar det var dag med :-)

      Ha det gott/Snö-Kram

      Radera
  2. Vi fick 15 cm blötsnö i söndags, i går var det barmark igen. Men vad duktig du är med motionen, värre än riksdagsmännen. Jag kommer inte hinna med dig i sommar. kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir lite blött här nu med,runt 1+ på kvällen här!
      Min motion är ett måste ser det ut,då jag var hemma
      med min hemska förkylning mådde jag sämre direkt!
      Får jag gå var dag så mår jag mycket bättre m Artrosen!
      Lovar Matts,kommer ta det lite lugnare så du hinner med :-)

      Varm Snö-Kram

      Radera
  3. Fina vinterbilder, vi har också snö kvar på marken men våra Snögubbar gick och lade sig i natt och orkade inte resa sig upp i morse hihi
    Kram Yvonné

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu slog det om till + här med,men kylan kommer nog igen!
      Men vi går raskt mot ljuset och Våren nu....

      Ha det gott/ Varm Snö-Kram

      Radera
  4. fine vinterbilder det gnistrer av dom

    SvaraRadera
  5. Haha. Den där butter gillar jag:-) Bra ordspråk...eller vad man säger:) Hos oss har det våld snöat också. Vi har nog en meter snö nu. Lite ändå för årstiden här uppe. Ha det bra..snart kommer sommaren :-)) Kram

    SvaraRadera